Saturday, September 4, 2010

"bila nak kahwin?"

is a very common question when u have reached the age of 20++ and already passed 25...malas betul nk menjawabnye....
hehehehe...
satu soalan yg sometimes easy to be answered if u have the calon already (and u r sure about it) and soalan yang susah aku nk jwb...
kdg2 adik aku, aisyh sibuk tanye "kakak, bile nk kawen?" jwpn aku "abg2 da ade 5 org pn x ckp lg ke?" hahahaha..
persoalan ni mmg susah nk berjawab...
kerana aku belum punye calon...cousin aku kate "baek kawen cepat, tkt nnt org pencen carikan.."
:P
ade org ckp aku terlalu memilih, high standard, even mama pn ckp "kakak ni high standard.."
yes.. that's true but not 100%...i can tolerate, not everyone 100% perfect even me..that's human nature kn?
ade jgk org ckp "x kn xde lg? org cantik (cantik ke??) mcm hannah ni, xkn xde org berkenan?"
yes.. that is also true..mmg xde org yg berkenan kat aku...
for the past yrs that i've lived, i have never experienced what people called couple..and sebenarnye klu boleh nak once and for all, sekali cukup, x nk ulang byk2 kali..biar da pasti baru couple, then terus kawen...
aku suke org, ade...org suke aku, i never knew..and so far to my knowledge, mmg x ade...
one of the factor maybe because of my nature itself..
people yg rapat ngn aku maybe tahu...
aku bkn org yg sng nk baik dgn org, lbh2 lg lelaki..
and i think im not so open to men...gosh, i dun know how to explain it..
mama once asked me "kakak da ade boyfriend ke?" and i bet, mesti die risau psl anak dara die yg sorg ni...
hahahaha...kesian mama ngn bapak, kwn2 diorg sume da ade yg 2-3 kali da wat knduri utk anak2...lagi2 skrg, since mama da berpencen duduk di rumah ni...
tapi nk wat camane...blum ade org yg betul2 berjaye open my heart yet (wahh! ayat x bleh blah btul)
the other factor is, i have to find a calon yg sekufu dgn family aku...
org tu msti boleh jadi imam dgn baek , knowlegde agama klu x byk pn atleast cket (to pass mama and bapak prerequisite..and me too), yg boleh bimbing aku but STILL gile2 and x skema...
from his physical appearance, you wouldn't expect that this guy can be an imam for solat jemaah and bacaan juge sedap..
hahahhaa..high standard la hanna ni...
but, itu lah yg aku nk...so far, mmg susah nk berjumpe yg begini...
dulu, i put one of the syarat, that guy must be tall..but now, x perlula, as long as im shorter than him..
muke...cute pada aku cukup...
hahhahaha... :P
kalau ikutkan hati ni, mmg dah terase sgt2 nk ade lelaki yg care psl aku, risau psl aku,
tgk kawan2 da kawen, my two bestfriends da selamat dah...mar dah selamat dgn arip, izza insyaAllah thn depan dgn bob...aku calon pn xdak lg ni...huhu (T.T) tgk diorg berdue ni hari tu, sedih je hati ni, seriously...tp gembira sbb diorg dah ade org yg boleh jage diorg...
hmm...actually, now got one calon, mmg selesa dgn die, but tepuk dada tanye hati, x tau la jwpn nye...kejap rase ye, kejap rase tidak...
org tu pun, kejap mcm tidak, kejap mcm ye tp x tau la klu nature die berkawan mmg mcm tu and kalau aku je yg perasan (ye la, x penah ade experience kn...)
hati dan perasaan ni mmg susah betul...
so, for now the search continues...Allah sahaja yg tahu, bile aku akn jmpe lelaki yang satu itu and adakah ciri2 yg aku nk tu aku akan dapat..
jadinye...doa la banyak2 moga dipertemukan jodoh dgn lelaki yg soleh, yang menyayangi aku dan keluargaku sepenuh hati, yang dapat menerima segala kelemahan yang ada pada diri ini dan juga keluargaku...ameennn


p/s: asal tetibe cerite pasal ni ye? hmm... :P
symptom 'umur dah passed suku abad' kot....heee~~~

No comments: